Algemene voorwaarden van Big Shopper B.V. handelend
Van toepassing op zakelijke klanten sinds oktober 2019. Dit document is opgesteld in het Engels vanwege ons wereldwijde distributienetwerk. Een Nederlandstalige versie kan op verzoek worden aangevraagd.
1. Deze voorwaarden
1.1 Waar deze voorwaarden op van toepassing zijn. Dit zijn de algemene voorwaarden waaronder wij producten aan u leveren.
1.2 Waarom u deze voorwaarden moet lezen. Lees deze voorwaarden zorgvuldig door voordat u uw bestelling bij ons plaatst. Deze voorwaarden beschrijven wie wij zijn, hoe wij producten aan u leveren, hoe u en wij de overeenkomst kunnen wijzigen of beëindigen, wat u moet doen bij een probleem en andere belangrijke informatie. Als u denkt dat er een fout in deze voorwaarden staat of als u wijzigingen nodig heeft, neem dan contact met ons op.
1.3 Bent u een zakelijke klant of een consument? In sommige gevallen heeft u verschillende rechten op basis van uw status als zakelijke klant of consument. U bent een consument als:
- U een natuurlijk persoon bent.
- U producten van ons koopt hoofdzakelijk voor persoonlijk gebruik (niet in verband met uw handel, bedrijf, ambacht of beroep).
Bepalingen die specifiek van toepassing zijn op zakelijke klanten worden verderop in deze algemene voorwaarden uiteengezet.
1.4 Deze overeenkomst is van toepassing op zowel zakelijke klanten als consumenten. Deze voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen u en ons met betrekking tot uw aankoop. U erkent dat u niet hebt vertrouwd op enige verklaring, toezegging, garantie of belofte die door of namens ons is gedaan en die niet in deze voorwaarden is opgenomen, en dat u geen aanspraak kunt maken op onschuldige of nalatige onjuiste voorstelling van zaken op basis van iets dat in deze overeenkomst is vermeld.
2. Informatie over ons en hoe u contact met ons kunt opnemen
2.1 Wie wij zijn. Wij zijn Big Shopper B.V., handelend onder de naam “American Groothandel”, gevestigd in Nederland. Ons KvK-nummer is 66471222 | BTW-nummer NL8565683837B01 en ons adres is Big Shopper B.V., handelend als American Groothandel, Schelphoek 52, 2134 WR Hoofddorp.
2.2 Hoe u contact met ons kunt opnemen. U kunt contact met ons opnemen door te bellen met onze klantenservice op 0645199295 of door ons te schrijven via info@bigshoppergroup.nl of per post naar Big Shopper B.V., handelend als American Groothandel, Schelphoek 52, 2134 WR Hoofddorp.
2.3 Hoe wij contact met u opnemen. Als wij contact met u moeten opnemen, doen wij dit telefonisch of schriftelijk via het e-mailadres dat u bij uw bestelling hebt opgegeven.
2.4 “Schriftelijk” omvat ook e-mails. Wanneer wij de woorden “schriftelijk” of “geschreven” gebruiken in deze voorwaarden, omvat dit ook e-mails.
3. Onze overeenkomst met u
3.1 Hoe wij uw bestelling accepteren. Bij het plaatsen van een online bestelling dient u in alle gevallen het vakje aan te vinken waarin u akkoord gaat met onze algemene voorwaarden voordat u uw bestelling indient.
3.2 Onze aanvaarding van uw bestelling vindt plaats wanneer wij u per e-mail bevestigen dat wij deze accepteren. Op dat moment ontstaat er een overeenkomst tussen u en ons. Dit geldt ook voor bestellingen via telefoon of e-mail.
3.3 Als wij uw bestelling niet kunnen accepteren. Indien wij uw bestelling niet kunnen accepteren, stellen wij u hiervan per e-mail op de hoogte en brengen wij geen kosten in rekening. Dit kan het gevolg zijn van het feit dat het product niet op voorraad is, vanwege onverwachte beperkingen van onze middelen waarop wij redelijkerwijs geen invloed konden uitoefenen, omdat een kredietcheck niet aan onze minimumvereisten voldoet, vanwege een fout in de prijs of productomschrijving, of omdat wij niet aan een door u opgegeven leveringsdatum kunnen voldoen.
3.4 Uw bestelnummer. Wij wijzen een bestelnummer toe aan uw bestelling en delen dit aan u mee zodra wij uw bestelling accepteren. Het is handig als u dit nummer vermeldt wanneer u contact met ons opneemt over uw bestelling.
4. Onze producten
4.1 Producten kunnen licht afwijken van de afbeeldingen. De afbeeldingen van de producten op onze website dienen uitsluitend ter illustratie. Hoewel wij ons best hebben gedaan om de kleuren zo nauwkeurig mogelijk weer te geven, kunnen wij niet garanderen dat de weergave van kleuren op een apparaat exact overeenkomt met de werkelijke kleuren van de producten. Uw product kan dus enigszins afwijken van de afbeeldingen. Omdat wij massaproducten leveren, geldt voor alle op onze website vermelde maten, gewichten, capaciteiten, afmetingen en metingen een tolerantie van [10]%.
4.2 Productverpakkingen kunnen variëren. De verpakking van het product kan afwijken van de afbeeldingen op onze website.
4.3 Zorg ervoor dat uw afmetingen kloppen. Als wij het product leveren op basis van door u opgegeven afmetingen, bent u zelf verantwoordelijk voor de juistheid hiervan. Op onze website vindt u informatie en tips over hoe u correct kunt meten.
5. Uw recht om wijzigingen aan te brengen
Als u een wijziging wilt aanbrengen in het door u bestelde product, neem dan per e-mail contact met ons op. Wij laten u weten of de wijziging mogelijk is. Als dat het geval is, informeren wij u over eventuele gevolgen voor de prijs van het product, de levertijd of andere zaken die nodig zijn als gevolg van uw verzoek tot wijziging, en vragen wij u per e-mail te bevestigen of u akkoord gaat met de wijziging.
6. Ons recht om wijzigingen aan te brengen
6.1 Belangrijke en kleine wijzigingen aan de producten. Wij kunnen het product wijzigen:
- (a) om te voldoen aan wijzigingen in relevante wet- en regelgeving, bijvoorbeeld wanneer het snoepproduct dat u hebt besteld door de fabrikant uit de handel wordt genomen. Als dit het geval is, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen en kunt u ervoor kiezen de overeenkomst te beëindigen voordat de wijziging ingaat. U ontvangt dan een terugbetaling voor alle producten die u heeft betaald maar nog niet heeft ontvangen; en
- (b) om kleine technische aanpassingen en verbeteringen door te voeren, bijvoorbeeld om een beveiligingsrisico te verhelpen.
7. Levering van de producten
7.1 Prijswijzigingen van de fabrikant en onze verantwoordelijkheid/uw aansprakelijkheid in dat verband. Als de fabrikant zijn prijslijst wijzigt (wat de basis vormt voor de prijzen op onze website), kan er binnen 24 uur een nieuwe prijs op onze website verschijnen. Als deze wijziging plaatsvindt nadat u hebt besteld maar vóórdat de goederen ons magazijn verlaten (“verzending”), dan geldt de nieuwe prijs voor het product dat wij aan u leveren.
7.2 Indien wij de leveringsdatum onder clausule 7.3 niet halen en de vertraging te wijten is aan ons, en dit leidt tot een hogere prijs volgens clausule 7.1, dan passen wij de factuurprijs aan zodat u geen financieel nadeel ondervindt.
7.3 Leveringskosten. De leveringskosten worden getoond op onze website of op uw eindfactuur, afhankelijk van het afleveradres.
7.4 Wanneer wij de producten leveren. Wij leveren de producten zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen [14] dagen na acceptatie van uw bestelling, mits betaling is ontvangen. Alternatief stemmen wij een leverdatum met u af binnen [30] dagen na acceptatie van de bestelling.
7.5 Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen buiten onze controle. Indien de levering vertraagd wordt door overmacht, stellen wij u hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. Wij zijn in dat geval niet aansprakelijk, maar u kunt de overeenkomst beëindigen bij een substantiële vertraging en krijgt dan een terugbetaling van producten die u wel hebt betaald, maar niet hebt ontvangen.
7.6 Afhalen door uzelf. Indien u ervoor heeft gekozen de producten af te halen, kan dit tijdens werkdagen van 10:00–17:00 (behalve op feestdagen) op het adres dat wij u per e-mail hebben meegedeeld, tenzij anders aangegeven.
7.7 Als u niet op locatie bent bij levering. Indien niemand aanwezig is om de levering in ontvangst te nemen en de producten niet door de brievenbus passen, ontvangt u een bericht met instructies voor herlevering of afhalen bij een depot.
7.8 Indien u geen nieuwe levering regelt. Als u de producten niet ophaalt of geen herlevering regelt, nemen wij contact met u op. We kunnen opslagkosten en extra bezorgkosten in rekening brengen. Als wij u niet kunnen bereiken, kunnen wij de overeenkomst beëindigen en geldt clausule 10.2.
7.9 Als u ons geen toegang verleent. Als u geen toegang verleent voor levering, kunnen wij bijkomende kosten aan u doorberekenen. Als wij geen toegang kunnen verkrijgen ondanks redelijke inspanningen, kunnen wij de overeenkomst beëindigen en geldt clausule 10.2.
7.10 Wanneer u verantwoordelijk bent voor de goederen. U bent verantwoordelijk voor het product vanaf het moment dat het wordt opgehaald door uzelf of door het logistieke bedrijf dat u inschakelt. Het risico gaat op u over op dat moment.
7.11 Wanneer u eigenaar wordt. U bent eigenaar van het product zodra wij volledige betaling hebben ontvangen.
7.12 Als u ons geen noodzakelijke informatie verstrekt. We kunnen informatie nodig hebben van u om de producten te leveren, zoals exacte specificaties. Als u deze informatie niet tijdig verstrekt of onjuist aanlevert, kunnen wij de overeenkomst beëindigen (zie clausule 10.2) of redelijke kosten in rekening brengen voor extra werk. Wij zijn niet aansprakelijk voor vertraging als gevolg van het niet of te laat aanleveren van vereiste informatie.
7.13 Redenen waarom wij de levering kunnen opschorten. Wij kunnen de levering tijdelijk stopzetten om:
- (a) technische problemen op te lossen of kleine aanpassingen te doen;
- (b) het product bij te werken volgens gewijzigde wet- en regelgeving;
7.14 Wijzigingen aan het product op verzoek van u of zoals door ons meegedeeld (zie clausule 6).
7.15 Uw rechten bij opschorting van levering. Wij informeren u vooraf als levering tijdelijk wordt stopgezet, tenzij het om een noodgeval gaat. Als de opschorting langer dan [14] dagen duurt in één maand, betaalt u niets voor die periode. U kunt de overeenkomst beëindigen als de opschorting langer dan [30 dagen] duurt in een periode van [twee] maanden. U ontvangt dan een terugbetaling voor vooruitbetaalde producten.
7.16 Opschorting bij niet-betaling. Als u niet tijdig betaalt (zie clausule 13.4), en binnen [5] dagen na herinnering nog niet heeft betaald, kunnen wij de levering opschorten. Wij kunnen een incassobureau inschakelen en u bent verantwoordelijk voor de kosten daarvan. Wij informeren u over de opschorting. Als u bezwaar maakt tegen de factuur (zie clausule 13.7), schorten wij de levering niet op. Wij rekenen geen kosten voor producten tijdens de opschorting en kunnen ook rente in rekening brengen over achterstallige bedragen (zie clausule 13.6).
8. Uw recht om de overeenkomst te beëindigen
8.1 U kunt de overeenkomst met ons altijd beëindigen. Uw rechten bij beëindiging hangen af van wat u heeft gekocht, of er iets mis is met het product, hoe wij presteren, wanneer u besluit te beëindigen en of u een consument of zakelijke klant bent:
- (a) Als het product dat u hebt gekocht defect is of onjuist is omschreven, hebt u mogelijk wettelijk recht om de overeenkomst te beëindigen (of het product opnieuw geleverd te krijgen of (gedeeltelijke) terugbetaling te ontvangen), zie clausule 9.3(a);
- (b) Als u de overeenkomst wilt beëindigen vanwege iets dat wij hebben gedaan of gaan doen, zie clausule 8.2;
- (c) In alle andere gevallen (als wij niet in gebreke zijn en u geen consument bent die gebruikmaakt van het herroepingsrecht), zie clausule 8.3.
8.2 Beëindiging van de overeenkomst vanwege iets dat wij hebben gedaan of gaan doen. Als u een overeenkomst beëindigt om een van de onderstaande redenen, eindigt de overeenkomst onmiddellijk en ontvangt u een volledige terugbetaling voor producten die nog niet zijn geleverd. De redenen zijn:
- (a) wij hebben u geïnformeerd over een aanstaande wijziging van het product of deze voorwaarden waarmee u niet akkoord gaat (zie clausule 6.1(a));
- (b) wij hebben u geïnformeerd over een fout in de prijs of omschrijving van het door u bestelde product, en u wenst niet door te gaan met de aankoop;
- (c) er is een risico dat de levering van de producten aanzienlijk wordt vertraagd door overmacht;
- (d) wij hebben de levering van de producten om technische redenen opgeschort, of wij hebben u laten weten dat we dit gaan doen, en dit langer dan [30] dagen duurt; of
- (e) u heeft wettelijk recht om de overeenkomst te beëindigen vanwege een fout aan onze kant.
8.3 Beëindiging van de overeenkomst terwijl wij niet in gebreke zijn en er geen herroepingsrecht geldt. Ook als wij niet in gebreke zijn en u geen consument bent die gebruikmaakt van het recht om van gedachten te veranderen (zie clausule 8.1), mag u de overeenkomst beëindigen voordat deze volledig is afgerond, maar u moet ons dan mogelijk een schadevergoeding betalen. Een overeenkomst voor goederen is afgerond zodra het product is geleverd of opgehaald én betaald.
Als u de overeenkomst wilt beëindigen voordat deze is voltooid, terwijl wij niet in gebreke zijn en u geen consument bent die van gedachten is veranderd, neem dan gewoon contact met ons op. De overeenkomst eindigt dan onmiddellijk en wij restitueren alle bedragen die u heeft betaald voor nog niet geleverde producten, maar wij kunnen van dit bedrag aftrekken (of u een bedrag in rekening brengen indien u nog niet heeft betaald), naar onze keuze:
- (a) voor de redelijke kosten die wij hebben gemaakt als gevolg van uw beëindiging van de overeenkomst; of
- (b) de prijs van het product verminderd met de kosten die wij besparen omdat de overeenkomst niet wordt voltooid.
9. Hoe u de overeenkomst met ons beëindigt
9.1 Laat ons weten dat u de overeenkomst wilt beëindigen. U kunt de overeenkomst met ons beëindigen door op een van de volgende manieren contact met ons op te nemen:
- (a) Telefonisch of per e-mail. Bel onze klantenservice via [0031 (0)642543377] of stuur een e-mail naar info@bigshoppergroup.nl. Vermeld alstublieft uw naam, adres, bestelgegevens en, indien beschikbaar, uw telefoonnummer en e-mailadres.
- (b) Per post. Print het formulier uit dat wij u per e-mail toesturen en stuur het naar ons op het adres dat op het formulier staat vermeld. U kunt ook een brief sturen naar dat adres met daarin details van wat u hebt gekocht, wanneer u het hebt besteld of ontvangen, en uw naam en adres.
9.2 Producten retourneren na beëindiging van de overeenkomst op basis van clausule 9.3. Als u de overeenkomst beëindigt nadat de producten al zijn verzonden of u deze hebt ontvangen, moet u ze binnen 7 dagen aan ons retourneren. U moet ons toestaan ze bij u op te halen of anderszins zoals overeengekomen. Neem contact op met onze klantenservice via [0031 (0)642543377] of stuur een e-mail naar info@bigshoppergroup.nl om het ophalen te regelen.
9.3 Wanneer wij de retourkosten betalen. Wij betalen de kosten van retournering:
- (a) als de producten defect of onjuist omschreven zijn;
- (b) als u de overeenkomst beëindigt omdat wij u hebben geïnformeerd over een aanstaande wijziging van het product of deze voorwaarden, een fout in de prijs of omschrijving, een vertraging in levering door overmacht of omdat u wettelijk recht heeft vanwege een fout van onze kant.
9.4 Wat wij in rekening brengen voor het ophalen. Als wij het product bij u ophalen, brengen wij u de directe kosten van de ophaling in rekening. Deze kosten zijn gelijk aan onze standaard leveringskosten.
9.5 Hoe wij u terugbetalen. Als u volgens deze voorwaarden recht heeft op een terugbetaling, betalen wij u het bedrag terug dat u voor de producten hebt betaald, inclusief de leveringskosten. We kunnen echter aftrek maken van het bedrag, zoals hieronder beschreven.
9.6 Wanneer uw terugbetaling wordt gedaan. Wij zullen alle aan u verschuldigde terugbetalingen zo spoedig mogelijk uitvoeren, en in ieder geval binnen 14 dagen nadat u ons de reden van de terugbetaling hebt gemeld.
10. Ons recht om de overeenkomst te beëindigen
10.1 Wij kunnen de overeenkomst beëindigen als u deze overtreedt. Wij kunnen de overeenkomst voor een product op elk moment beëindigen door u schriftelijk op de hoogte te stellen indien:
- (a) u geen betaling aan ons verricht op de vervaldatum en dit ook niet doet binnen 5 dagen nadat wij u daaraan hebben herinnerd. Dit doet geen afbreuk aan ons recht om de overeenkomst niet te beëindigen waarvan u voordeel hebt gehad door het ontvangen van producten zonder volledige betaling van het verschuldigde bedrag, en alsnog dit bedrag van u te eisen;
- (b) u ons, binnen redelijke termijn na ons verzoek, geen informatie verstrekt die nodig is om de producten te leveren;
- (c) u ons, binnen redelijke termijn, geen mogelijkheid biedt om de producten aan u te leveren of ze bij ons op te halen;
- (d) u ons, binnen redelijke termijn, geen toegang verleent tot uw locatie om de diensten te kunnen verlenen.
10.2 U moet ons compenseren als u de overeenkomst overtreedt. Als wij de overeenkomst beëindigen in de situaties genoemd in clausule 10.1, zullen wij eventueel vooruitbetaalde bedragen terugbetalen voor producten die wij niet geleverd hebben. Wij kunnen echter een bedrag inhouden of kosten in rekening brengen ter compensatie, berekend op basis van clausule 8.3(a) of (b). In het geval van speciale bestellingen kunnen wij geen terugbetaling doen, tenzij de producten niet voldoen aan de omschrijving zoals vastgelegd in deze overeenkomst.
10.3 Wij kunnen het product uit de verkoop halen. Wij kunnen u schriftelijk laten weten dat wij stoppen met het leveren van het product. Wij zullen u hiervan vooraf op de hoogte stellen en alle bedragen die u vooraf hebt betaald voor producten die niet geleverd worden, terugbetalen.
11. Als er een probleem is met het product
Hoe u ons kunt informeren over problemen. Als u vragen of klachten heeft over het product, neem dan contact met ons op. U kunt ons schrijven via info@bigshoppergroup.nl.
Uw verplichting om afgekeurde producten te retourneren. Als u gebruik wilt maken van uw wettelijke rechten om producten te weigeren, moet u deze persoonlijk terugbrengen naar het punt van aankoop, naar ons terugsturen per post of (als ze niet geschikt zijn voor verzending) ons toestaan om ze bij u op te halen. Wij kunnen kosten in rekening brengen voor de retourzending of ophaling. Stuur ons een e-mail om een retourlabel aan te vragen of een ophaling te regelen via info@bigshoppergroup.nl.
12. Uw rechten met betrekking tot gebrekkige producten indien u een zakelijke klant bent
12.1 Als u een zakelijke klant bent, garanderen wij dat alle goederen bij levering:
- (a) in alle wezenlijke opzichten overeenkomen met hun beschrijving en eventuele relevante specificaties (behoudens de houdbaarheid na levering aan u);
- (b) vrij zijn van wezenlijke gebreken in fabricage, ontwerp en materiaal, echter strekt deze garantie zich niet uit tot het behoud van de staat van het product gedurende de houdbaarheidsduur na levering. In geval van een verandering in de staat van het product:
- (i) kunt u daar geen aanspraak op maken, tenzij dit wezenlijk en onredelijk afbreuk doet aan de kwaliteit en geschiktheid van het geleverde product;
- (ii) wordt de verslechtering beschouwd als een schending van de productgarantie die wij hebben ontvangen van de fabrikant (onze aanspraak op een derde partij garantie); en
- (iii) zal uw aanspraak op ons worden afgewikkeld door onze overdracht aan u van onze vordering op de derde partij garantie (die beperkt kan zijn in bedrag en tijd waarbinnen een vordering geldig moet worden ingediend, voor zover deze beperkingen redelijk zijn).
12.2 Onder voorbehoud van artikel 12.3, indien:
- (a) u ons schriftelijk op de hoogte stelt binnen een redelijke termijn na ontdekking dat een product niet voldoet aan de garantie zoals uiteengezet in artikel 12.1; dit moet binnen 24 uur na levering gebeuren met fotografisch bewijs, en per e-mail naar info@bigshoppergroup.nl;
- (b) wij een redelijke mogelijkheid krijgen om het betreffende product te onderzoeken; en
- (c) u het betreffende product op onze kosten aan ons retourneert,
zullen wij de bepaling van artikel 12.1(b)(iii) toepassen, indien toepasselijk, of anders, naar onze keuze, het gebrekkige product vervangen of de prijs van het gebrekkige product volledig terugbetalen.
12.3 Wij zijn niet aansprakelijk voor het niet voldoen van een product aan de garantie in artikel 12.1 indien:
- (a) u het product blijft gebruiken nadat u een melding hebt gedaan overeenkomstig artikel 12.2(a);
- (b) het gebrek ontstaat doordat u onze mondelinge of schriftelijke instructies met betrekking tot het verbruik of de opslag (inclusief “ten minste houdbaar tot”) van het product niet hebt opgevolgd;
- (c) het gebrek ontstaat als gevolg van het volgen van een ontwerp of specificatie die door u is aangeleverd;
- (d) u het product op enigerlei wijze wijzigt of repareert; of
- (e) het gebrek ontstaat na levering aan u, of u het product bewaart na afloop van de aanbevolen houdbaarheidsdatum of onder omstandigheden die niet zijn aanbevolen door de fabrikant.
12.4 Behalve zoals voorzien in dit artikel 12, zijn wij niet aansprakelijk voor het niet voldoen van een product aan de garantie zoals uiteengezet in artikel 12.1.
12.5 Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op vervangende producten die door ons worden geleverd op grond van artikel 12.2.
13. Prijs en betaling
13.1 Waar u de prijs van het product kunt vinden. De prijs van het product (inclusief btw) is de prijs die wordt weergegeven op de bestelpagina’s op het moment dat u uw bestelling plaatst, onder voorbehoud van prijsverhoging volgens artikel 7.1. We doen ons best om ervoor te zorgen dat de prijs die aan u is gecommuniceerd correct is. Zie echter:
- (a) de laatste zin van artikel 7.1. Als u een klacht wilt indienen over een late leveringskorting op een factuur die wij u hebben gestuurd, tonen wij u de geanonimiseerde documenten die aantonen wanneer de prijswijziging bij de fabrikant is doorgevoerd; en
- (b) artikel 13.3 voor wat er gebeurt als we een fout ontdekken in de prijs van het product dat u heeft besteld.
13.2 Wij brengen wijzigingen in het btw-tarief in rekening. Als het btw-tarief tussen de besteldatum en de leverdatum wijzigt, passen we het btw-tarief aan, tenzij u het product volledig heeft betaald vóór de wijziging van het btw-tarief van kracht wordt.
13.3 Wat gebeurt er als we een prijsfout hebben gemaakt. Het is mogelijk dat sommige van onze producten onjuist geprijsd zijn. Als de juiste prijs op de besteldatum hoger is dan de aangegeven prijs, nemen wij contact met u op voordat wij uw bestelling accepteren. Als wij uw bestelling accepteren en verwerken waarbij een fout in de prijs overduidelijk en voor u herkenbaar was, mogen wij het contract beëindigen, u terugbetalen en de goederen terugvorderen.
13.4 Wanneer en hoe u moet betalen. Tot nader bericht op onze website accepteren wij geen betalingen via creditcard of pinpas, of via een open handelsrekening. U dient het bedrag elektronisch over te maken naar onze bankrekening (zoals vermeld in onze e-mail ter bevestiging van uw bestelling) vóór verzending van de producten. Vermeld het ordernummer dat wij u hebben gegeven bij uw CHAPS-overschrijving. Wij verzenden pas een factuur nadat wij de producten hebben verzonden.
13.5 Als u een kredietrekeninghouder bent (alleen VK & EU): De prijzen van de goederen en diensten zijn zoals weergegeven op de website. Facturen dienen uiterlijk 28 dagen na de dag van afhaling te worden betaald.
De leverancier heeft het recht om rente te berekenen over achterstallige facturen vanaf de vervaldatum tot de betaaldatum, tegen een rentevoet van 5% per jaar boven het basistarief van ING BANK. Als de klant een inkooporder vereist voor de verwerking van een factuur, is de klant verantwoordelijk voor het verstrekken daarvan voordat de goederen of diensten worden geleverd.
13.6 Als u een kredietrekeninghouder bent (VAE, Azië, Afrika): De prijzen van de goederen en diensten zijn zoals weergegeven op de website. Facturen dienen uiterlijk binnen 28 dagen na afhaling te worden betaald, zoals overeengekomen bij uw kredietaanvraag.
De leverancier heeft het recht om rente te berekenen over achterstallige facturen vanaf de vervaldatum tot de betaaldatum, tegen een rentevoet van 5% per jaar boven het basistarief van ING BANK. Als de klant een inkooporder vereist voor de verwerking van een factuur, is de klant verantwoordelijk voor het verstrekken daarvan voordat de goederen of diensten worden geleverd.
13.7 Ons recht op verrekening indien u een zakelijke klant bent. Als u een zakelijke klant bent, moet u alle verschuldigde bedragen aan ons volledig betalen zonder enige verrekening, tegenvordering, aftrek of inhouding (anders dan wettelijk vereiste inhouding van belasting). Alle heffingen/douanekosten/kosten tot aan levering aan de klant zijn voor uw rekening.
13.8 Wij mogen rente in rekening brengen bij te late betaling of vervolging. Als u niet op tijd betaalt, mogen wij rente in rekening brengen tegen 5% per jaar boven het basistarief van ING BANK. De rente wordt dagelijks berekend vanaf de vervaldatum tot de dag van volledige betaling. U bent verplicht deze rente samen met het openstaande bedrag te betalen. Bij niet-betaling of vertraging kunnen wij gerechtelijke stappen ondernemen en een incassobureau inschakelen.
13.9 Wat u moet doen als u denkt dat een factuur onjuist is. Neem direct contact met ons op als u denkt dat een factuur onjuist is. U hoeft geen rente te betalen zolang het geschil loopt. Zodra het geschil is opgelost, wordt rente in rekening gebracht over het oorspronkelijk verschuldigde bedrag vanaf de oorspronkelijke vervaldatum.
14. Onze aansprakelijkheid voor verlies of schade indien u een zakelijke klant bent
14.1 Niets in deze voorwaarden beperkt of sluit onze aansprakelijkheid uit voor:
- (a) overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid of die van onze werknemers, agenten of onderaannemers (indien van toepassing);
- (b) fraude of frauduleuze voorstelling van zaken;
- (c) schending van de voorwaarden zoals bedoeld in artikel 12 van de Britse Sale of Goods Act 1979 of artikel 2 van de Supply of Goods and Services Act 1982.
14.2 Behoudens hetgeen uitdrukkelijk is vermeld in artikel 12.1, worden alle voorwaarden zoals bedoeld in de artikelen 13 tot en met 15 van de Sale of Goods Act 1979 en artikelen 3 tot en met 5 van de Supply of Goods and Services Act 1982 uitgesloten.
14.3 Met inachtneming van artikel 14.1:
- (a) zijn wij jegens u niet aansprakelijk, hetzij uit hoofde van contract, onrechtmatige daad (inclusief nalatigheid), schending van wettelijke verplichting of anderszins, voor winstderving of enige indirecte of gevolgschade voortvloeiend uit of in verband met enige overeenkomst tussen ons; en
- (b) is onze totale aansprakelijkheid jegens u voor andere verliezen voortvloeiend uit of in verband met enige overeenkomst tussen ons beperkt tot het totale bedrag dat u heeft betaald voor de producten onder de betreffende overeenkomst zoals geïdentificeerd aan de hand van het ordernummer van het betrokken product (exclusief de niet-betrokken producten onder diezelfde bestelling).
15. Hoe wij uw persoonlijke gegevens gebruiken
15.1 Hoe wij uw persoonsgegevens gebruiken. Wij gebruiken uw persoonsgegevens alleen zoals uiteengezet in ons Privacybeleid.
16. Overige belangrijke bepalingen
16.1 Wij mogen deze overeenkomst aan iemand anders overdragen. Wij mogen onze rechten en verplichtingen onder deze voorwaarden aan een andere organisatie overdragen. Wij zullen u altijd schriftelijk informeren indien dit gebeurt en ervoor zorgen dat uw rechten onder het contract hierdoor niet worden beïnvloed.
16.2 U heeft onze toestemming nodig om uw rechten over te dragen. U mag uw rechten of verplichtingen onder deze voorwaarden alleen aan een andere persoon overdragen indien wij hier schriftelijk mee instemmen. Wij mogen deze toestemming weigeren als dat voor ons nadelig zou zijn.
16.3 Niemand anders heeft rechten onder dit contract. Dit contract is tussen u en ons. Geen enkele derde partij heeft het recht om enige bepaling ervan af te dwingen. Geen van beiden heeft de toestemming van een derde nodig om het contract te beëindigen of de voorwaarden te wijzigen.
16.4 Indien een rechtbank bepaalt dat een deel van dit contract onwettig is, blijft de rest geldig. Elk van de paragrafen van deze voorwaarden staat los van de andere. Als een rechtbank of bevoegde autoriteit beslist dat een bepaling onwettig is, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
16.5 Vertraging in handhaving betekent geen afstand van rechten. Als wij niet direct optreden bij schending van deze voorwaarden, betekent dit niet dat wij afstand doen van ons recht om dat later alsnog te doen.
16.6 Welke wetten van toepassing zijn en waar geschillen worden behandeld als u een zakelijke klant bent. Indien u een zakelijke klant bent, is op elke overeenkomst tussen ons uitsluitend Nederlands recht van toepassing en zijn de rechtbanken in Nederland exclusief bevoegd om geschillen te behandelen.
Gelieve het volgende te lezen:
- Ik/Wij ga(an) akkoord met betaling in overeenstemming met deze voorwaarden.
- Ik/Wij erkennen en aanvaarden de algemene voorwaarden van Big Shopper B.V. handelend onder de naam American Groothandel.
- Ik/Wij erkennen en aanvaarden bovenstaande in het Engels en zullen indien gewenst een Nederlandstalige versie opvragen.